Recherchiere Firmen­bekanntmachungen und finanzielle Kennzahlen

EU-Förderung (2.155.092 €): Systemarchitektur und Konzeptdatenmodell für Eisenbahn, gemeinsames Datenwörterbuch und globale Systemmodellierungsspezifikationen Hor01.12.2019 EU-Rahmenprogramm für Forschung und Innovation "Horizont"

Auf einen Blick

Text

Systemarchitektur und Konzeptdatenmodell für Eisenbahn, gemeinsames Datenwörterbuch und globale Systemmodellierungsspezifikationen

The railway sector is currently acting in a fragmented way and in silos, corresponding most often to physical or functional subsystems or use cases, and the different owners/managers of the overall infrastructure at regional/national level, without global extensive view or full control of the global system involved by rail operations. With the progress of digitization, analogue devices based on relays were progressively substituted by digital ones, and it is more and more evident that enabling the communication between already existing digital tools for various subsystems can be beneficial. What is missing is an efficient, automated and standardized way for these integrated and interplaying systems to act as one ecosystem: sharing, integrating, identifying, correlating and exploiting the right data at the right time. In order to meet these challenges, the objective of LinX4Rail is to develop and promote within Shift2Rail framework and beyond, a sectorial common Functional Railway System Architecture. It will be supported by a widely adopted Shift2Rail Conceptual Data Model (CDM) that will, with the commitment of the Shift2Rail members, through Shift2Rail Programme Board Change Management Process, establish the standard for interactions between legacy and new systems and thus ensure sustainable interoperability between systems. The ambition of LinX4Rail is to achieve a comprehensive approach for the CDM, global system modelling specification and a strategy for implementation of technological breakthroughs, including RCA, with the inputs from a communication system perspective and give a vision of future evolution of Functional Railway System Architecture.


Geförderte Unternehmen:

Firmenname Förderungssumme
Alstom Belgium SA 0,00 €
Alstom Rail Sweden AB 202.201 €
Alstom Transport SA 137.475 €
Asociacion Centro Tecnologico Ceit 31.294 €
Azd Praha s.r.o. 0,00 €
CAF Signalling SL 189.648 €
Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles Investigacion y Desarrollo SL 0,00 €
DB INFRAGO AG 0,00 €
DEUTSCHE BAHN AG 199.980 €
DEUTSCHES ZENTRUM für LUFT - UND RAUMFAHRT e. V. 66.661 €
GTS DEUTSCHLAND GmbH 222.200 €
Hitachi Rail STS S.p.A. 211.060 €
KONTRON TRANSPORTATION GmbH 0,00 €
MER MEC S.p.A. 0,00 €
Network Rail Infrastructure Ltd. 247.015 €
Railenium 80.135 €
SIEMENS MOBILITY GmbH 155.540 €
Sncf Reseau 323.003 €
Societe Nationale Sncf 0,00 €
Trafikverket - TRV 88.880 €
Union Internationale des Chemins de fer 0,00 €

Quelle: https://cordis.europa.eu/project/id/881826

Diese Bekanntmachung wurde von Englisch nach Deutsch übersetzt. Die Bekanntmachung bezieht sich auf einen vergangenen Zeitpunkt, und spiegelt nicht notwendigerweise den heutigen Stand wider.

Creative Commons Lizenzvertrag Die Visualisierungen zu "Alstom Belgium SA - EU-Förderung (2.155.092 €): Systemarchitektur und Konzeptdatenmodell für Eisenbahn, gemeinsames Datenwörterbuch und globale Systemmodellierungsspezifikationen" werden von North Data zur Weiterverwendung unter einer Creative Commons Lizenz zur Verfügung gestellt.