Recherchiere Firmenbekanntmachungen und finanzielle Kennzahlen
EU-Förderung (9.534.779 €): Aerodynamische und flexible LKW für die nächste Generation des Fernstraßenverkehrs Hor01.10.2017 EU-Rahmenprogramm für Forschung und Innovation "Horizont"
Auf einen Blick
Text
Aerodynamische und flexible LKW für die nächste Generation des Fernstraßenverkehrs
The transport sector contributes to about 25% of total CO2 emissions in the EU and is the only sector where the trend is still increasing. Taking into account the growing demand on the road transport system and the ambitious targets of the EC’s Transport White Paper, it is paramount to increase the efficiency of freight transport. The vision of the AEROFLEX project is to support vehicle manufacturers and the logistics industry to achieve the coming challenges for road transport. The overall objective of the AEROFLEX project is to develop and demonstrate new technologies, concepts and architectures for complete vehicles with optimised aerodynamics, powertrains and safety systems as well as flexible and adaptable loading units with advanced interconnectedness contributing to the vision of a “physical internet”. The optimal matching of novel vehicle concepts and infrastructures is highly important, requiring the definition of smart infrastructure access policies for the next generation of trucks, load carriers and road infrastructure. The specific technical objectives, main innovations and targeted key results are: 1. Characterise the European freight transport market (map, quantify and predict), the drivers, the constraints, the trends, and the mode and vehicle choice criteria 2. Develop new concepts and technologies for trucks with reduced drag, which are safer, comfortable, configurable and cost effective and ensure satisfaction of intermodal customer needs under varying transport tasks and conditions. 3. Demonstrate potential truck aerodynamics and energy management improvements with associated impact assessments of the new vehicle concepts, technologies and features developed in the AEROFLEX project. 4. Drafting of coherent recommendations for revising standards and legislative frameworks in order to allow the new aerodynamic and flexible vehicle concepts on the road. To achieve an overall 18-33% efficiency improvement in road transport / long haulage by 2025+.
Geförderte Unternehmen:
Firmenname | Förderungssumme |
Transport & Mobility Leuven N.V. | 132.300 € |
MAN Truck & BUS Osterreich GmbH | 0,00 € |
Scania CV AB | 388.150 € |
Volvo Technology AB | 332.364 € |
Stichting Koninklijk Nederlands Lucht - EN Ruimtevaartcentrum | 824.363 € |
Centro Ricerche Fiat Scpa | 562.500 € |
Nederlandse Organisatie Voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek TNO | 936.173 € |
41.309 € | |
Faurecia Creo AB | 312.869 € |
Iveco S.p.A. | 339.325 € |
FRAUNHOFER GESELLSCHAFT ZUR FORDERUNG DER ANGEWANDTEN FORSCHUNG e. V. | 984.051 € |
DAF Trucks N.V. | 97.787 € |
Stichting Hogeschool Van Arnhem Ennijmegen HAN | 172.556 € |
ZF CV SYSTEMS HANNOVER GmbH | 438.167 € |
MEDIZINISCHE HOCHSCHULE HANNOVER | 58.375 € |
MAN TRUCK & BUS SE | 849.447 € |
Wabco Europe | 0,00 € |
SCHMITZ CARGOBULL AG | 65.697 € |
DEUTSCHES ZENTRUM für LUFT - UND RAUMFAHRT e. V. | 328.810 € |
Idiada Automotive Technology SA | 966.210 € |
306.332 € | |
343.822 € | |
Manufacture Francaise des Pneumatiques Michelin | 125.062 € |
511.310 € | |
Union Internationale des Societes de Transport Combine Rail-Route SCRL | 36.670 € |
42.007 € | |
Chalmers Tekniska Hogskola AB | 339.125 € |
Quelle: https://cordis.europa.eu/project/id/769658
Diese Bekanntmachung wurde von Englisch nach Deutsch übersetzt. Die Bekanntmachung bezieht sich auf einen vergangenen Zeitpunkt, und spiegelt nicht notwendigerweise den heutigen Stand wider.
Die Visualisierungen zu "Transport & Mobility Leuven N.V. - EU-Förderung (9.534.779 €): Aerodynamische und flexible LKW für die nächste Generation des Fernstraßenverkehrs" werden von North Data zur Weiterverwendung unter einer Creative Commons Lizenz zur Verfügung gestellt.